Followers

Monday 23 July 2012

Ohh puasa.

As salam,..
Semoga puasa kita tahun ni lebih bermakna dari tahun tahun sebelumnya.InsyaAllah wa amen J
Sebak jugak rasa bila pk pk sejak sejak aku masuk UIAM, sejak dari CFSIIUM sampai lah sekarang dah masuk UIA Gombak ni,  aku dah 3 tahun taksambut kedatangan ramadhan dengan family. Bukan tamaw tapi tak berkesempatan. Jarak memisahkan. Cewwahhh. Bajet kat oversea pulak nadia.haha. tapi siyes laa kan. Dari sini nak balik kedah dah berjam jam.hidup kat atas bus jaa. Nak naek flight? Belum t’desak lagi.haha.lagipun aku busy dengan study kat sini.macam baru ni kalaw ikutkan aku memang nak balik.sempat jaa.tapi.ada tapinya.aku ada exam kott hari jumaat harituu.yaa.memang boleh lagi nak balik sebab puasa sabtu kan.tapi sabtu aku ada meeting dengan MISI about program Da’wah Exploration to Sarawak bulan September nanti plus aku ada kuiz isnin nanti. Can you imagine, kalaw dah makhluk Allah yang nama Nurul Nadia binti Mohamad Bakri ni balik kedah, ada kaa dia nak sentuh buku??memang dakkk lah.so decision untuk tak balik adalah yang terbaik aku rasa.apapun still rasa sedih bila mesej kengkawan wish ‘Selamat menyambut Ramadhan’, ada yang cakap depa kat rumah, otw balik kampong laa.huwwaaa.sedih aku weh.aku kat sini haa. Berkampung dekat Blok E1.3, Mahallah Ameenah, UIA Gombak dengan lagi dua roommate aku. Sahur pun minum air kosong jaa.ceh.buat terok.b’sederhana cukup, nadia.okay.takpayah nak mengada sangat.bersyukur laa hang dah dapat tiket nak balik kedah raya nanti oii.ada orang yang t’paksa tak raya kat rumah taw dak?jangan nak mempersoalkan lagi kenapa hang tak boleh balik sambut ramadhan kat rumah sedangkan orang laen boleh.everything happens with a reason.hee.haa ingat ingat balik keletihan aku n zatie berperang nak cari tiket macam lawak pun ada.tapi memang letih gilaa ah.bayangkan aku habis jaa exam jumaat harituu, after habis solat jumaat kami pi tunggu bus nak keluar dari UIA.pukul 4 baru dapat bus.dengan manusia dalam bus bagaikan sardine.dahh sampai LRT Gombak amik token p KL Sentral.jaoh tuu.yalah ingatkan boleh laa balik kedah naek train.seumur hidup aku, aku tak penah naek train dari KL ke Kedah yang ambil masa 12jam tuu.so aku t’sangat laa excited. Sampai KL sentral, siyesly orang macam semut dapat gula.fuhh ramai.jalan pun b’himpit himpit.takbest.langsung takk.b’tambah takbest bila tiket train pun takdapat.habis.lagi stress sebab kena beratur gilaa punyaa panjang sebab nak dapatkan token ke plaza rakyat yang hanya sebesar syiling 50sen tuhh.tercabar. sampai plaza rakyat, manusia ya allah ramai.terus jaa p kaunter tiket tanya tiket 16hb ogos 2012.aku dahh tak kisah bus apa lagi dahh.yang penting aku boleh balik raya.alhamdulillah ada.pukul 10malam.then pegi asar n maghrib kat pudu.satu hal lagi nak balik Gombak, nak beli token kena beratur panjang pusing macam ular dahh.aku pelik mana datangnyaa manusia ni semua.haha.apapun aku baru taw susahnya nak cari tiket nak balik raya.sebelum ni kalaw aku nak balik, kakak aku yang belikan. Tapi right after aku habis asasi dia pun pindah kedah. So bila dah degree, pandai pandai lahh nadia berdikari. Mana mana nak pegi, pegi sendiri.hehe.sebabkan tiket tuu lah, aku takdapat p terawih kat MPH(multi purpose hall) malam tuu.sobb sob.habis ceritaa aku.penat mengarang.
Okaylah.nak study dulu yaa wahai Encik Blog.kbye <3

No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)