Followers

Friday 27 July 2012

berubahlah untuk masa depan :)

As salam.,,


Perubahan yang kita lakukan , maksud aku berubah for something better. something yang menjanjikan jannah. taksusah pun. yang susahnya bila kta selalu pk kan orang sekeliling. mulut orang kita takboleh tutup wehh.terpulang apapun depa nak kata kat kita. as long as perubahan yang kita buat tuu masih berada di atas landasan yang betul. di jalan ALLAH. teruskan . abaikan semua anasir anasir yang boleh menjatuhkan kita. yalah kan. kita buat semua kerana ALLAH. bukan sebab orang sekeliling. kita nak cari redha DIA.lagi satu. kalaw kita tak buat perubahan tuu, sapa lagi? bukannya orang yang dok mengata or pandang kita pelik sebab kita berubah  tuu yang nak tolong jawab kat akhirat nanti. lagipun sampai bila kita nak terus di takuk lama kann.?kalaw depa tamaw sokong kita apa boleh buat kan? kita takboleh nak paksa orang terima kita apa adanya kita.aku b'syukur sebab dikelilingi family n kawan kawan yang sokong apa aku nak buat.terima kasih. sebak sangat bila aku ingat. walaupun cuma perubahan kecil tapi aku bersyukur sebab hati aku t'gerak nak lakukan tuu. insyaALLAH . doakan aku.


kbye! :)

No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)