Followers

Tuesday 16 April 2013

AILUROPHOPBIA??? T_T

As salam :)

takut kucing bukan bermakna seseorang tuu benci taksuka kucing. Bagi aku, orang yang takut kucing ni, bukan taksuka, cuma tak berani nak dekat apatah lagi nak pegang. Dengar kucing 'meowww' pun dah rasa macam nak luruh jantung yang sentiasa berdebar kencang. Kenapa aku cakap macam ni? kenapa? haha. Sebab aku lah yang takut kucing tuu. Cakap berdasarkan pengalaman sendiri. Kalau aku memang aku takdera kucing, dia pun makhluk ALLAH. Aku cuma takut. Aku pun tataw pasaipa yang takut sangat. haha. Bagi aku, kalaw takut kucing, takperlulah sampai nak sepak terajang kucing tuu, just jauhkan diri jaa. So that, hang rasa selamat. Kalaw aku, aku akan cuba sedaya upaya untuk nampak cool depan kucing tersebut. haha. Bayangkan kalaw aku dok tunjuk muka cuak melampau depan kucing tuu, tah tah kucing tuu dok gelak geli hati tengok aku. Buat malu jaa. Tapi kalaw dekat sangat dengan kucing, ke'cool'an aku hilang jugak. Biaq lah kucing tuu nak gelak pun, ada aku kisah? haha. Tapi aku rasa sedih terkilan sangat, aku takdapat nak tolong kucing yang dalam kesusahan, contohnya dia pandai panjat bumbung, tapi takreti turun. Sedih tengok dia meowww meoww aku takboleh buat apa. Bajet penyayang lah tuu? Memang aku penyayang pun. haha. Ingat lagi, kalaw keluar dengan family, mesti merengek mengada kat abah dengan mak kalaw ada kucing. Semua orang tengok. Lepas tuu kena sound dengan mak, Free free jaa. Pernah sekali tuu, ada kucing tumpang rumah aku sat, memang aku tutup pintu bilik sentiasa. Rasa tak secure kot. Sekali mak masuk bilik aku, kucing masuk sekali, tapi memandangkan aku tengah tidur dan taksedar kehadiran kucing tuu yang rupa rupanya daah berjaya share selimut dengan aku, aku pun terus tidur dengan aman bahagia diiringi suara mak berleter. Tiba tiba, kaki aku rasa something. Aku ingat kan jam 'pooh' aku, terus letak kaki atas'something' tuu. Lepas tuu rasa macam pelik dannnnnnnnnn ,'kucinggg'. Terus bangun duduk keluar bilik diiringi kata kata mak yang sangat membina, " lepas ni senang nak gerak bangun tidoq". haha. Sebenarnya banyak lagi misah aku dengan kucing comel. Tapi dahh malas nak ceritaa dah. haha. Nabi suka kucing, aku pun suka cuma tak berani, i'll try. hee. Nama scientific bagi golongan yang fobia dengan kucing ialahhhhhhh, 

                                        AILUROPHOBIA

Miss Wikipedia cakap:

Ailurophobia is a type of specific phobia: the persistent, irrational fear of cats.It comes from the Greek αἴλουρος (aílouros), "cat" and φόβος (phóbos), "fear".The phobia manifests itself in different ways. Some sufferers experience it almost all the time, others just in response to direct stimuli. Some possible situations that can trigger the fear of cats are: hearing purring, seeing a cat in real life, imagining the possibility of a cat attack, the thought of meeting a cat in the dark, cats in pictures and on television, and cat-like toys and cat-like fur.

dan aku termasuk dalam golongan tersebut. Bangga? NO. aku malu.

Nak sangat main gomol gomol dengan kucing tapi T_T




comel kan? haishhh. geram!

patah hati.

kbye!



4 comments:

  1. x)) baru Dhia tau,! luahan hati seorang yg takut kucing,.Dhia tak tahu kenapa Dhia baca entri ni t'gelak sorang2,.terasa diri sgt tak betul =='

    ReplyDelete
  2. haha. Dhia mesti suka kucing kan? bestnyaa boleh gomol2 dengan kucing T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat-sangat sukeee,! ngee~ huhu,,tape 1 ari nanti mesti awak dapat gomol2 kucing,.:P

      Delete
  3. harap harap lah. haha. insyaALLAH one day saya gomol gomol dengan kucing. nak bela kucing. buka petshop. bagi perlindungan kucing kucing terbiar :) mesti best kan.hee.

    ReplyDelete

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)