Followers

Sunday 17 November 2013

It will definitely ruin your day!

As salam.

Haa curious tak curious tak??Apa yang will definitely ruin your day tuu?

Actually, this post is written speacially for girlssss and womanssss. Kikiki. Yaa lah, we womans jaa yang pakai tudung yaa dak?
So girlsss, have you ever experienced 'the bad tudung day'? Pernah kan? Kannn? Takkan takpenah? Haaa tipuuu lettiuw.hahaaaa.
kalau lelaki, bad hair day maybe? soo buat macam mana? Pi bagi botak. Pi pakai kopiah.
Okay. Back to the topic.

as for me, bila pakai tudung, tudung mesti kena terbentuk elok. Tapi selalunya tak. Bila angin bertiup ditambah pulak hectic life kat sini yang kena berjalan berkejar sana sini, tudung yang kemas pun dah jadi buruk bebenor haa. so I was thinking,deeply. Macam mana nak pakai tudung tapi bila kena angin ke apa kaa masih terletak elok. Sem ni, dah jumpa macammana nak pakai tudung bidang biasa bagi bentuk macam shawl. Trend sekarang ni. Haha. Seriously senang nak pakai dan cepat jaa dah siap. So aku memang akan stick dengan gaya ni jaa. Aku boleh make it labuh dan sopan. SeleSa. Sukaaa. Haaaa. Dahhh mana aku nak letak aku punya shawl yang berlambak tuu? Fikir.

Ceritanya macam ni.
sekali tuu pi kelas saja nak tukaq gaya tudung pakai macam biasa. Macam selalu but guess what? I lost my skill. Serious. It took me 15 minutes to wear it. padahal kalaw aku pakai macam gaya shawl tuu, taksampai seminit pun dah siap. Masa tuu rasa menyesal takpayah cakap. Lambat dah nak pi kelas. Redha dengan keadaan tudung. Jalan laju laju pi kelas. sampai kelas peluh peluh. Tudung dah macam apaaaaaaa jaa. Kelas aku pagi tuu, takdapat fokus. Rasa takselesa takbest semua ada. Jalan pun tak confident. Sigh. Takpenah rasa setidak confident ituuu. Setidak fokus ituuu. And yeahhh it definitely ruined my dayy! Great.

So moralnya, pakai apa yang buat kita selesa. Bangun awal bersiap. Jangan tidoq lepas subuh.

Kbye!

No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)