Followers

Wednesday 17 June 2015

2: MENCARI

As salam.

Puisi kedua ni aku tulis 14 Jun 2015.
Semuanya sebab I was too boring and too depressing. So I was thinking apa yang boleh buat aku tenang? Yes wudhu', solat, zikir and etc. Tapi ada one thing yang aku rasa tenang bila aku pandang. LANGIT. AllahuAkbar. Tenang. Ya aku suka pandang langit. Aku rasa hebatnya Allah dengan ciptaan-NYA. Agungnya DIA.

By nnadiabakri

Kupandang ke atas
Terlihat aku kebesaran-MU
Ku pandang lagi dan lagi
Sungguh tenangnya aku
Aku tahu KAU ada
Aku rasa wujud-MU
Rasa ini KAU hadirkan
Tenang ini, KAU anugerahkan
Alam ini, KAU ciptakan
Terpaku aku akan kebesaran-MU
Sungguh aku takpuas
Masih ada yang belum aku jejaki
Masih banyak yang belum aku syukuri
Dan aku masih lagi mencari
Sempatkan aku, Ya Tuhan
Sempatkan aku...

Nukilan ini biasa biasa saja. Banyak cacat celanya. Tapi aku tulis ikut rentak hati dan rasa.

Kbye!

No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)