Followers

Saturday 24 December 2011


Action speaks louder than word :D

Bagi aku hidup lebih bermakna kalaw kita taw menghargai.bagi aku lah kan.setiap orang berbeza pendapat.so I have mine and you have yours.aku selalu cakap,sometimes wejust have to look deeper to understand a thing.sebab selalunya orang tak pandai nak hargai sebab depa tak fikir panjang dan sedalam dalamnya.hampa taw dak orang yang tataw nak hargai tuu selalunya dia akan rugi sendiri.aku bagi contoh kan.HAHA.as a teenagers,yalah kan.kebanyakkan orang penah alami benda ni.perasaan suka dekat seseorang.HAHA.sama ada dekat anak jiran, anak cikgu, anak pengetua or anak sesapa pun lah.hee.tapi.kalaw pompuan ni, depa selalunya agak pemalu gituu.takkan lah nak maen hentam jaa p cakap, “err, saya suka awak” kot.HAHA.hilanglah sikap kewanitaan tuu.tapi taklah salah kalaw hampa ni pompuan n berani p confess dekat orang yang hampa admirer tuu.aku salute kot kat hampa hampa yang macam ni.padahal kalaw buat macam tuu, ada segala macam kemungkinan.mungkin kena reject or mungkin depa suka hampa jugak.hee.bak kata kawan aku.yang sampai sekarang aku bila ingat balik apa yang dia kata tuu aku mesti macam ‘oh.never.takkan nya aku buat macam tuu.’.dia kata :-

“belum cuba belum tahu,tak cuba tak tahu

HAHA.Sapa yang cukup berani boleh lah buat macam tuu.hee.tapi kalaw aku, aku tunggu jaa lah.even susah plus sakit n geram sangat tengok orang yang kita suka tuu dok happy bahagia dengan orang laen kan.munkin dengan awek dia or kawan dia.mesra terlebih.menyampah jaa tengok kan.HAHA.selalunya pompuan ni akan jadi emo terlebih kan bila citaa bab hati n perasaan ni.maksud aku.dengan orang yang dia suka tuu dia jadi macam cepat terasa, cepat marah n merajuk.tapi.laki ni takpaham.kalaw hampa dah bagi klue pun dia still tak paham or actually dia buat buat takpaham.terima lah kenyataan yang munkin dia anggap hampa hanya sebagai anak jiran or kawan jaa.memang susah nak terima kenyataan kan tapi apa boleh buat?takkan nak terhegeh hegeh lagi.haha.munkin dia dah try jaohkan diri.tapi dia tak lah cakap terang terang kan.so kita takpayah lah nak lemah sangat.kita pun jaohkan diri.nak pretend like we dunno each other kan nanti macam melampau sangat.aku rasa macam dah jaoh sangat dah melalut ni.the thing is aku nak cakap yang laki ni jarang fikir dan tak berapa nak pandai hargai benda benda macam ni..depa hanya akan sedaq bila benda tuu dah hilang dari depan mata.baru tercari cari.tapi tak lah semua macam tuu.hanya SEGELINTIR.hee.weh.kalaw hampa cuba fikir n hayati balik sikap seseorang tuu kat hampa selama ni,hampa akan sedaq sendiri sama ada dia suka or benci dengan hampa.depa tak bagitaw sebab depa takdak kekuatan tuu.depa nak hampa paham sendiri.depa selalunyaa akan tunggu dan tunggu tapi kalaw hampa macam try jaohkan diri.depa paham sendiri lah.selalunya macam tuu lah.so,sesapa yang penah atau sedang alami situasi macam ni.takpayah lah nak rasa INCOMPLETE lagi kalaw orang yang hampa sukaa tuu tak penah sedaq pun.macam aku cakap,kalaw depa nampak macam nak jaoh jaa.depa taksuka laa tuu.KOT.haish.haha.aku pun tak sure.kalaw aku tuu lah yang aku fikir. yalah kan.ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORD.aku ingatkan diri aku macam ni.kalaw depa ingat hampa.depa akan cari hampa balik.kalaw tak,jangan harapkan lebih atau hampa yang akan rasa sakit hati tuu.depa tataw apapun.boleh jaa depa hidup bahagia kat luaq sana.ingat.everything happens with a reason.semua tuu ketentuan-NYA.life must go on.yang penting kita kena terus berdoa.hee.

Jangan lupa senyum J

No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)