Followers

Monday 26 December 2011

hikmah di sebalik kata kata parent.!

salam.
harini kita cakap pasai hikmah pulak kan.HAHA.
hikmah ni kita tak nampak kan.so orang yang tak sabaq selalunya akan menyesal di kemudian hari.paham kan?ALLAH knows what best for us.kita kena sabaq dan redha.contohnya, hampa putus cinta kan.hee.time break tuu mesti rasa macam konon nya you'd lost something precious.rasa nak mati.rasa macam tak boleh nak face the fact.hee.*berdasarkan pengalaman kawan2.hahaa.sebab munkin time tuu taknampak lg hikmah.bila dah lama.dah boleh terima kenyataan.fikir fikir balik mesti rasa macam 'apalah aku ni kan'.hee.hikmah dari apa yang b'laku munkin ALLAH hadirkan someone better dari yang sebelumnya.ish nadia.suka sangat TERcerita pasai feeling feeling ni.HAHA.actually, aku nak citaa apa yang jadi kat aku.tapi TERmelalut jaoh dari landasan.hee.ceritanyaa terjadi around bulan 5 tahun 2010.hee.time dapat tawaran asasi UIAM n matrik.time tuu aku nak sangat p matrik.even kat matrik aku dapat fizik tapi still boleh tukaq p bio.hee.aku memang .tamaw p UIA.antara sebab dia.satu- sebab dia islamic kot.ish.nadia.haish.dua-aku dapat engineering.tak minat langsung.ohhh so not me laa time tuu.aku macam tuu sebab aku tak nampak lagi hikmah dia kalaw aku p UIA tuu.tapi disebabkan paksaan abah, mak n family n also jiran tetangga.aku p jugaklah UIA dengan separuh hati.dapat taw pulak boleh apply tukaq kos.dah ambik form tukaq kos.tapi tak isi pun.sebab aku pikir pikir balik.why not aku teruskan dengan engineering.munkin rezeki aku kat situ.Selamat tinggal BIOLOGY.hee.hidup kat sana dah banyak ubah aku.aku dapat rasa banyak perubahan.takpayah laa aku mention kat sini.haha.tapi nak habiskan asasi sangatlah susah.selalu cakap dengan mak n kawan kawan.aku takboleh lagi nak go on dengan semua ni.sampaikan mak penah tanya "kakde nak tukaq u kaa?".tapi dengan semangat n doa yang diringkan oleh SEMUA.dan jugak kata kata lecturer aku.dia kata,"you all takboleh compare your foundation dengan kawankawan dekat tempat laen,because here,in IIUM , we are very strict n remember the mark yang you dapat is what you deserved, kat sini kita takdak graf macam SPM okay.".habis jugak lah asasi aku.ALHAMDULILLAH.untuk degree aku try lah apply BIOchemical-BIOtechnology engineering.tengok tengok dapat.ALHAMDULILLAH.dapat shake hand dengan BIO lagi.so hikmah dia kat sini.walaupun aku tak buat apa yang aku nak dengan sepenuh hati n follow apa yang parent cakap dengan separuh hati,aku dapat something yang insyaALLAH terbaik untuk aku.yang penting kita kena kuatkan semangat dan terus sabaq.and the most important ;

THINK POSITIVE

everything happens with a reason.so.fikir fikir n renung renungkan.try compare kisah aku n hampa hampa punya kisah. segalanya ada hikmah disebalik apa yang berlaku.

.ALLAH knows what you know not.

insyaALLAH tuu yang terbaek untuk kita.berapa kali aku nak repeat.hee.kbye.




No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)