Followers

Friday 23 December 2011

a PIECE of SMILE brings my TEARS away :)

woot woot!hee.bunyi title ni macam orang yang tabah jaa kan.tapi bukan nak cakap pasai tuu.weh.

SENYUM ITU SEDEKAH

tak salah pun kalaw kita senyum.tak penah lagi aku dengaq citaaa orang mati sebab senyum okay.aku bukan apa lah kan.just ada lah sikit rasa tak puas hati kan.yalah.aku senyum kat orang.tak kisah lah tamaw senyum balik pun.tapi kalaw yaa pun jangan lah buat muka.tak reti kaa ha??

BUDI BAHASA BUDAYA KITA

orang nak bagi pahala free pun hampa tamaw kan?takpaham aku.tapi.ikut suka hampa lah.malas nak kata apa.kesian dekat orang yang kejaa dekat bahagian customer's service.mesti banyak karenah manusia yang depa kena face.haish.termasuk lah karenah aku.HAHA.actually kita kena ada kesedaran kan pasai benda benda macam ni.cuba letak diri kita kat tempat depa depa ni semua.contohnya kalaw kita kejaa cashier atau cleaner kan.ramai orang yang pandang rendah dengan kejaa ni.hello!selagi benda tuu halal,takpayah buat macam benda tuu bagi masalah kat kitaa.kita sama sama kena respect each other.bukan susah.tak payah keluaq duit pun.takguna kudrat yang banyak.senyum jaa lah.dengan senyum,bukan setakat kita boleh buat orang selesa dengan kita.kita pun boleh buat orang hormat dengan kita.tapi taklah salahkan customer jaa,orang yang b'kejaa tuu pun kena lah senyum jugak.kita sama sama senyum.takdak yang kena tahan rasa sakit hati tuu.parent in law hampa pun sejukkk hati tengok.HAHA.tak habis habis dengan parent in law.opps.sat.jangan pulak kita ingat orang yang sentiasa t'senyum.ehem.macam aku ni.perasan.haha.jangan ingat depa depa ni takdak masalah n hampa boleh sesuka hati jaa nak bergurau kasar dengan depa .hahaa.agak agak lah.ada benda kita boleh b'gurau,ada yang tak boleh.takut nanti kan orang RIMAS dengan kita haa.apapun tak boleh.common sense tuu penting.ingatkan diri sendiri jugak ni.hee.


mesti ada yang kata aku macam jiwang gitu :P
hee.that's all.!macam apa jaa.nadia nadia.HAHA

No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)