Followers

Saturday 14 January 2012

i'm OKAY (*_*)

assalamualaikum .

Situasi ini berlaku around bulan Disember 2011.

Lokasi : Kedai Western Food DPP TNB, UUM Sintok, Malaysia.

aku bagi pintu gerbang .HAAHAAA
Cewwah!hee.nak buat ayat esei.

Rupanya ada yang sedang memerhati.Sedang aku diam diam tak ganggu orang focus memotong kobis untuk dibuat coleslaw.tiba tiba..

Mak : awat mak tengok kakde ni laen jaa sekarang ni? Monyok jaa.

EHEM!kelam kabut aku. Nasib baek tak potong jari.fuhhh.MAUT SOALAN INI. :P

Aku : ha?apadia mak? Bila pulak laa kakde monyok jaa? HAHAHAAA.(cakap tak pandang muka mak,   mata dah macam kaca nak pecah jaa lagaknya.kobis yang dipotong pun dah lebih amountnyaa.)

Tiba tiba mak bagi statement ni ;


“kakde,mak kenai anak mak ni, kita jangan harap atau tunggu orang yang takpenah pandang kita.sedaq diri kita macam mana.tak sesuai untuk depa.kalaw nak pilih nanti, pilih orang yang nak kat kita, bukan pilih orang yang kita sajaa dok terhegeh hegeh nak kat depa.”


Sebak tiba tiba bila aku ingat statement mak ni.

Aku : HAHAAA.apa laa mak.kakde taw laa tuu.kakde muda lagi nak pikir semua benda ni.kakde okay jaa pun.kakde takpeenah kisah.lantaklaa.ada ka takdak orang yang nak.kakde happy sudahhh.HAHA.mak mak.kakde sakit perut.nak p toilet sat jaa.ni sayur dah siap potong.p dulu naaa.hahhaaa.(tak penah cakap benda macam ni dengan mak weh.haha.tekejut cekkk.masa tuu aku sedaq, woi nadia.dah nak masuk 20 yaa kamu.HAHA)

Sampai jaa toilet, paham laa kan.basuh muka.bertekad tamaw ingat lagi.tapi.aku fail.dalam hati aku terpikir, rupanya mak dapat rasa yang anak dia ni tengah bengong.HAHA.mak perasan walaupun aku gelak kuat macam mana pun.mak kenai anak dia.pikir pikir balik.yaa.harini aku ingat balik statement tuu.and aku kuat oo.betoi apa yang mak cakap tuu.TERIMA KASIH, MAK.sebab bagitaw kakde apa yang kakde lupa selama ni.dunworry, I’m still your girl, forever your girl.yang childish tuu.yang mengada tuu.yang pelik tuu.HAHA.
my only mak <3

my only abah <3
abah pun ada buat statement.
"kalaw kakde dah ada kawan suruh dia mai jumpa abah dulu.abah nak tengok dia"
woohooo.aku dengan muka teruja, "siyes kaa abah??haha.plez laa."
                                         
my only tok <3
tok pon sama jaaa.aku memang mengada kalaw dengan tok.suka kacaw.haha.
satu hari."tok, boleh dak kalaw kakde kapel??"
"boleh aih, mai sini tok nak tengok"
"haha,kakde maen maen jaa tok.kakde nak bcinta lepas kawen gituu"
"baguihlaa, blajaq dulu rajin rajin.masa depan tuu penting."

ketiga tiga insan ni sangat penting dalam hidup aku.aku sayang mak.sayang abah.sayang tok.okay.aku ada sorang jaa tok.tok sebelah mak aku.ceritanyaa begini.HAHA.
mak n abah kawen masa tuu masing masing ada parent lagi.abah aku orang Lenggong, Perak.mak aku orang Alor Star, Kedah.kami menetap di Kedah.so aku orang Kedah laa kan.bangga bangga.hee.kalaw nak ikutkan, aku teringin sangat nak panggil opah, atuk n tok wan.tapi sayangnyaa depa ni dah pegi terlebih dahulu sebelum sempat aku pandai panggil opah, atuk n tokwan nak mintak duit raya.kadang kadang aku sedih sangat bila pikir aku takpenah rasa apa perasaan bila dapat panggil tokwan, atuk n opah.tapi takpaa.Allah lebih menyayangi mereka.cucu ini cuma mampu berdoa agar satu hari nanti kita bertemu.dan disebabkan inilah.aku cuma ada sorang tok sajaa.n sayang aku tertumpah untuk tok jaa.tok tak payah share kasih sayang dari cucu tok yang bertiga ni.heehee.
so.sayangi dan hargailah mereka selagi mereka masih ada.kalaw tak menyesal nanti weh.cewwahh!
APA YANG AKU NAK CAKAP IALAH.,,

I'M OKAY.
heheheeee.kbye!



No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)