Followers

Monday 16 January 2012

ohhh SPEECHLESS (*______*)

assalamualaikum .,,

“BANKER TAK DATANG LAGI..!”

Huh.panas hati aku ingat statement ni.kurang ajaq.even tak ditujukan kat aku tapi betoi2 depan aku di buat statement ni.’dia’ di sini merujuk kepada seorang lelaki. Takdak kena mengena dengan family aku pun. Aku pun tak kenai dia sangat.ni bukan nak backbiting or what.ni cuma satu perkongsian agar pompuan pompuan kat luaq sana b’jaga jaga.okay.actually dulu aku takpecaya sangat dia ni macam ni punya baguih perangai.yalah.takdak pasai pasai aku nak tuduh dia.aku kenai dia pun dak.orang kat situ cakap dia ni kawan denagn anak dato’ tuu sebab budak tuu dok payung dia selama ni.ni bukan payung yang kita guna time hujan tuu tapi payung a.k.a supporter in term of money.penah jugak dengar orang kata yang that guy penah kata ‘aku bukan nak sangat kat dia tuu, asal dia belanja aku dah laa’.dari sumber yang boleh dipercayai.huh.perasaan aku masa orang cakap macam tuu, aku dah rasa agak menyampah dengan dia.tapi ke’menyampah’an itu dah menjadi jadi sekarang. Dia bukan tak kejaa.haish.tapi tak dinafikan setiap kali aku p situu mesti ada dia dok lepak jaa.memandangkan mak aku buka kedai western food kat situ, selalu lah aku kat sana.n paham lah kan makanan kat kedai mak aku agak mahal sikitlah dari kedai kedai laen.tapi taklah mahal mana sebab makanan dijual dengan harga student gituuu.n dia ni selalu lah jugak order kat kami.yang aku taw semuanya  awek dia yang bayaq kan.melainkan harga nugget yang rm1 tuu.kfine.aku taklah kisah.lantak hang lah.tak ganggu hidup aku sudahhh.al kisah satu hari tuu dia order beef burger plus cheese.okay.aku pun buatkan lah.dah siap tapi dia tak datang datang lagi.hee.so kak aku bagi lah kat kawan dia suruh bagi kat dia.dah lama tuu, dia mai kedai kami tanya burger dia, kak aku cakap dah bagi.aku pandang jaa lah sambil dok makan fries.haha.sekali dia buat statement dengan muka selambaa. takdak maruah bagi aku.

    “oh yaa kaa?okay takpaa.satgi bayaq naa kak.BANKER TAK DATANG   LAGI.”

Huh.terdiam kakak aku.aku tataw apa apa sebab dok focus kat fries.HAHA.tapi aku dengar laa jugak apa dia kata tuu.Cuma takjelas.then dia pun p laa  tempat dia selalu lepak.kakak aku pun tanya aku,

“dengaq dakkk apa dia kata?”

“dengaq sikit sikit jaa.awat awat?apa dia kata?”

“dia kata satgi dia bayaq,banker tak datang lagi.macam apa lagi laki nii.”

“ha?!weh, kurang ajaq gilaa dia tuu.awat tak malu sangat.p jaja maruah diri dengan bangga macam tuu.weh setakat berapa ringgit pun tak mampu nak bayaq, harap awek dia jugakk, tatawlaa nak kata apa kan.bengong nyaa dia tuu.hish.tak leh terima nii.dia ingat kita syok kot dengaq dia kata macam tuu.tak malu sangat aih.”

Menyampah aku berganda ganda.Lebih kurang sejam lepas tuu, awek dia turun dari dari bilik.dia mai bayaq.Haish.macam tuu lah lebih kurang.weh.tak kisah laa hang nak bayaq bilaa pun, tak kisah.biasalah kat situ memang macam tuu.tapi tolonglah jangan melampau n bangga sangat bila buat statement tuu.nasib baek aku tengah makan waktuu tuu.kalaw aku pegang pisau.huh.arwah hang cekk oi.cewwah!bajet berani pulak aku.aku sekarang tengok diaa pun dah menyampah.dia yang buat orang menyampah dengan dia.haish.pelik kan laki macam ni.bangga jaa dia bagitaw orang,
“asalkan boleh support aku, aku okay jaa”
bangga lah boleh kata macam tuu.weh.bukan nya hang takdak kejaa, bukannya hang takdak pendapatan.tolonglah ingat, walau macam mana susah pun kita or walaupun kita ni takdak apa sekalipun, paling kurang pun kita ada maruah yang kita kena jaga.yang hang selambaa sangat buat orang pandang serong kat hang macam terok sangat tuu pasaipa.huh.awek dia tak kata apa, biaq jaa lah.takpaham aku.tuu satu hal.apapun doakan yang terbaik untuk depa.amin.pesanan untuk perempuan perempuan dan wanita wanita atau dalam erti kata lain, kaum hawa macam aku ni.weeeheeee.walaupun kena reject dengan orang yang hampa suka HAHA, seterokmanapunkita, sedesperate mana pun kita, se lonely mana pun kita, jangan lah sampai sanggup jadi payung kat lelaki lelaki macam ni.tuu tak  kawen lagi dah kena support makan minum pakai dia, dah kawen nanti tataw  lah kan.kalaw dari awal dia tunjuk perangai mintak payung macam ni, jaohkan lah diri dari awal okay.yalah.laki macam ni, macam mana nak bela anak orang nanti.melarat hidup nanti.kalaw masa dah kawen boleh jugaklah kata suami isteri kena saling membantu.ni tak  kawen pun lagi, dah tunjuk perangai pelik macam tuu.untuk kaum adam pulak, get ready lah dari awal kalaw ada niat nak kawen naaa.bukan dari segi ekonomi jaa, tuu ilmu kat dada tuu penting.hohoo.idaman kuuu.haha.ngada hang nadia.kalaw soal agama pun tunggang langgang macam mana nak bimbing wife nanti.
TAPI WALAU SAPA PUN JODOH KITA, TERIMA SEADANYAAA.KITA KENA USAHA NAK UBAH DIRI MASING MASING KEPADA YANG LEBIH BAIK.TRANSFORMASI KEPADA YANG BAIK TUU TAK SALAH OKAY.
haish.mai dah mengada hang nadia.HAHA.takdak yang perfect kita ni.hehee.weh.kalaw ada yang heartbroken dengan sesapa kan.ingat ni;

 Ya Allah guide me through this - You show me the way
If he be good for me and my deen(religion)
Then make it easy for me
Otherwise turn him away from me
and
Make me contented with Your decree
 
Aku jumpa kat page ILoveAllaah.com.lepas baca benda ni, I feel better J

Semoga ALLAH temukan kita dengan jodoh yang terbaik untuk kita.wooohooo.

haish. Sungguh hang dah overboard ni nadia.cakap pasai jodoh jaa dia.haha.dah3!study dulu.capai impian hang yang setinggi langit tuu.baru pikir pasai benda ni semua.hihiii.kbye!

assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment

don't forget to smile, guys!

Ibnu Taimiyah berkata :
"Jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuan,
maka saya akan beristighfar kepada Allah lebih kurang 1000 kali, nescaya Allah akan membukakan jalan keluar".
Beliau berkata lagi dengan ucapan la hauwla wala quwwata illa billah :
"Semua beban boleh ditanggung, segala kerisauan boleh diatasi dan kehidupan menjadi lebih mulia."
Senyum dalam kedukaan, tanda insan punya keimanan.
Yakin semua yang terjadi adalah ketentuan-NYA :)